FIZJOTERAPEUTA
Obecne warunki życia idą w parze z coraz większym ograniczeniem ruchu u dzieci.
Nasze przedszkole wychodzi naprzeciw powyższym tendencjom,
organizując zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.
​
Nauczyciel gimnastyki korekcyjnej troszczy siÄ™ o prawidÅ‚owy rozwój fizyczny przedszkolaków - zapobiega i koryguje wady postawy,
rozbudza motywację do wysiłku fizycznego, wdraża do aktywnego spędzania
wolnego czasu oraz uczy sportowej rywalizacji i wspóÅ‚zawodnictwa.
​
Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, posiadające wskazania
do zajęć z rehabilitacji ruchowej objęte są
profesjonalnym wsparciem i rehabilitacją w czasie indywidualnych zajęć
zorganizowanych w placówce.
​
Gimnastyka korekcyjna i rehabilitacja ruchowa są bezpłatne.
Na gimnastyce korekcyjnej dzieci wykonują proste, bezpieczne i atrakcyjne ćwiczenia gimnstyczne. Nie brakuje ciekawych zabaw i gier ruchowych, wyzwalających u dzieci pozytywne emocje i wpływających na chęć uczestnictwa w kolejnych zajęciach.
Największą atrakcją dla naszych dzieci są konkursy i zawody sportowe,
które pozwalajÄ… poczuć smak zwyciÄ™stwa, a czasami również gorycz porażki. Każdego roku szkolnego bierzemy udziaÅ‚ w dzielnicowych zawodach sportowych. Nasze dzieci mogÄ… siÄ… poszczycić wieloma sportowymi odznaczeniami,
dyplomami i pucharami.
W zimowe i jesienne dni dzieci korzystają z dużej sali gimnastycznej,
w której znajdujÄ… siÄ™ nowoczesne przybory i sprzÄ™ty sportowe
(piłki, woreczki, krążki, skakanki, obręcze, drabinki, tunele i namioty).
WiosnÄ… i latem gimnastyka korekcyjna odbywa siÄ™ w ogrodzie przedszkolnym,
który wyposażony jest w sportowy sprzÄ™t ogrodowy:
drabinki, kosze do piłek, zjeżdżalnie.
GODZINY PRACY FIZJOTERAPEUTY
Rehabilitacja ruchu
​
mgr Małgorzata Dorywalska
​
Wtorek 8.30 – 15.20
Åšroda 8.30 - 15.20
Czwartek 8.30 – 11.20
​
GÅ‚ównym celem rehabilitacji ruchowej jest przywrócenie
maksymalnie możliwej sprawności fizycznej.
W trakcie wspóÅ‚pracy z dzieckiem wykorzystuje siÄ™ różne metody terapeutyczne oraz diagnostyczne co pozwala
w indywidualny sposób dobrać terapiÄ™ do potrzeb dziecka.